Polish (Poland)English (United Kingdom)Deutsch (DE-CH-AT)

Znaki nawigacyjne - widziane z bliska


    Obserwowane ze statków znaki nawigacyjne znajdują się zwykle w znacznej od nich odległości. Nie dotyczy to, rzadkich na szczęście sytuacji - kiedy statek skutkiem różnych okoliczności, wejdzie w bezpośredni (niekiedy nawet brutalny) kontakt z którymś z nich.

    Powyższa uwaga nie odnosi się rzecz jasna do statków serwisowych, obsługujących znaki nawigacyjne. Ich łagodne (niemal niewyczuwalne) zetknięcia z tymi znakami, są jak najbardziej wskazane. Praktyka czyni mistrza! Więc statki hydrograficzne nie obawiają się umieszczonych na wodzie znaków nawigacyjnych i odwrotnie. Zresztą, samo dotarcie do znaku nawigacyjnego, oznacza jedynie początek niezbędnej i odpowiedzialnej pracy. Dzięki temu ekipa remontowo – konserwacyjna ma otwarte pole do działania.

    Biorąc pod uwagę, że poza latarniami morskimi, pozostałe znaki nawigacyjne absolutnie nie nadają się do zwiedzania – to może warto przybliżyć sylwetki, przynajmniej niektórych z nich. Zatem, do rzeczy...

 

Stawy Świetlne nr 11 i 12

Nabieżnik Police

Światło brzegowe Mielin 2

Nabieżnik Karsibór - Stawa Górna

Nabieżnik Bykowo

Światła sektorowe Domańce i Babina

Stawa Nr 20

Nabieżnik Święta

1. Brama Torowa

4. Brama Torowa, stawa zachodnia

Nabieżnik Stepnica - wejście

Latarnia w Niechorzu –  jak kameleon

Latarnia morska "Kikut"

Dalba 44

Pławy

Pława N-2

Załadunek, transport i kotwiczenie pław

Radiolatarnia w Świnoujściu

Nabieżnik Świnoujście - Stawa "Młyny"

Nabieżnik Świnoujście - Stawa "Galeriowa"

Światło sektorowe Ińskie

Oznakowanie nawigacyjne portu Mrzeżyno

Nabieżnik Łąki - Stawa Górna